آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که با وجود کاهش ١,٥ درصدی تقاضای گاز در جهان، واردات این سوخت پاک به اروپا تا سال ٢٠٢١، ٤٠ میلیارد متر مکعب افزایش می یابد.

روند رشد تقاضای گاز در جهان تا سال ٢٠٢١ کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه (١٩ خردادماه) اعلام کرد: در پی کاهش تقاضای گاز طبیعی در هند به دنبال رکود اقتصادی در اروپا و تزلزل در مصرف گاز، تقاضای جهانی گاز طبیعی تا سال ٢٠٢١ به طور میانگین سالانه ١,٥ درصد کاهش می یابد.

در پی رشد ٢,٥ درصدی تقاضا در ٦ ماه گذشته، صنعت گاز با زغالسنگ و انرژیهای تجدید پذیر در حال رقابت است به این معنا که بازار گاز جهان در حالت عرضه مازاد باقی می ماند.

در پی افزایش ٤٥ درصدی ظرفیت صادرات گاز طبیعی شرکت دولتی گازپروم روسیه تا سال ٢٠٢١، این شرکت با مازاد عرضه ال ان جی روبرو می شود، حتی تقاضا برای این حامل انرژی در بازارهایی مانند ژاپن و کره جنوبی با کاهش روبرو می شود.

فاتح بیرول، مدیر آژانیس بین المللی انرژی گفت: بازار به سوی عرضه مازاد پیش می رود و در پنج سال آینده شاهد تغییر شکل خرید و فروش گاز در جهان خواهیم بود.

با توجه به عرضه مازاد عرضه گاز در جهان و با توجه به نقش پروژه خط لوله نورد استریم بر امنیت عرضه اروپا، آژانس بین المللی انرژی از کارشناسان این پروژه در شرکت گازپروم خواست که این خط لوله را با عبور از اوکراین، به آلمان برسانند.

باوجود کاهش تقاضا و تولید داخلی اروپا، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که واردات خالص به اروپا تا سال ٢٠٢١، ٤٠ میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.